20 April 2014

BENTO .....PEMBUKA POSTING BULAN APRIL 2014

Assalammualaikum wbt....

Apa khabar kawan2 maya semua?Liza doakan semuanya berada dalam keadan sihat walafiat .Lama kan Liza tak bersiaran kat blog nie.....lama dah bersawang...dah beranak pinak agaknya kalo ada spidernya tu....hehehe.

Oklah, pembuka bicara posting nie nak cerita pasal Bento ....Kawan2 tau kan apa tu BENTO???Bento dalam bahasa Jepun dan dalam bahasa Melayunya plak...bekal yang dibawa ke opis untuk penjimatan...hehehe..

Saya suka tengok dalam blog2 yang buat bento pelbagai rupa.Design yg menarik minat untuk anak2(sape2 yang ada anak la) untuk makan dengan lebih banyak dan berkhasiat.Saya suka tengok fb SueAlee...sebab setiap hari ada jer Bento dia untuk anak-anak....So,walaupun lama dah "berbento" untuk diri sendiri..itupun kadang rajin dan banyak yang malasnya....

Jadiiiiinyaaaaaaaaaaaaaaaaa.....

Inilah bento saya pada hari nie......kerajinan melanda diri.

v
v
v
v
v
v

Bento yang paling sempoi...Oleh kerana saya nie dok bilik opis nun di tingkat 7.....kalo dah naik atas tu,malas nak turun2....turun pun kalo nak gi kelas mengajar jer....tapi hari Ahad nie,free dari pagi sampai petang...kelas takde....hanya student2 jer rajin mengetuk pintu samada nak tanya tang soalan dan subjek yang diajar sebelumnya...jadinya saya tak sempat dan tak punya waktu nak turun nak pi beli makanan kat cafe di bawah atau pi naik kete pi cafe staf yang jaraknya 1 km.....Oleh itu,bilik saya nie memang adalah biskut dan makanan yg terdesak kalo lapar.Kalo rajin,lepas subuh tu masaklah apa yang patut untuk bento perut sendiri di opis......


Buah-buahan nie dimakan time kul 10 pagi......Saya breakfast kat rumah dengan susu secawan jer sebelum gi opis.......janji alas perut...sampai opis,makan biskut 2-3 keping.


Dan bento yang mengandungi makanan berat nie ,di makan time lunch hour.....12.30 -1.30 pm baru buka bento nie dan ngapppppppppppp...........walaupun sempoi,cukup untuk kenyangkan perut sendiri..Nasi basmathi separuh senduk, daging masak kicap dan sayur kubis goreng......jimatlah RM 5-6 untuk hari ni.Mr Hb saya pun akan makan nie.....hehehe.Untuk menu petang daN malam...tunggu kerajinan saya bila balik keje nanti.....

Daaaaa...............selamat menjamu selera.Happy lunch hour..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen kat sini;:

NUFFNANG

Related Posts with Thumbnails